29. 4. 2024

Obžalovaný po dobu přednesu závěrečné řeči tluče rukou do řečniště

Městský soud Praha, závěrečná řeč J. Kubisky při druhém projednávání kauzy

“Přistoupeno k závěrečné řeči obžalovaného Ing. Jaroslava Kubisky:

Ze začátku bych chtěl poděkovat a chtěl bych zmínit, že nejsem infekční, nikoho neohrožuju, není to tak, že bych byl úplně v pořádku, takže se omlouvám, pokud to nebude navazovat apod. byl jsem v nemocnici, ale jsem rád, že tu budu moct říct pár slov.

Omluva za tweety

První věc, kterou musím zmínit, jsou ty mé tweety, v první řadě je tady tweet, já už jsem se za něj jednou omlouval, jmenoval jsem vás pane předsedo jmenovitě, přiznávám, že to byla klukovina, nebylo to myšleno tak, že bych chtěl zpochybňovat nezávislost soudu atd, ale přiznávám, že to bylo napsaný nevhodně a omlouvám se za to opětovně, protože zase to tady vyvstalo a chtěl bych, aby to znova zaznělo, ale rozhodně to není v osobní rovině, nebo profesní, to nemůžu vůbec hodnotit anebo, že bych chtěl něco zpochybňovat, to ne.

Pak tady byly tweety které se týkaly ZP a paní znalkyně, nevím co tu všechno proběhlo, už si to taky nepamatuju, jen bych k tomu chtěl říct, že když ten ZP postavíte na tom, že to prostředí je tržní a ten zadavatel – DP – z toho udělá prostředí monopolní, tak to je na úrovni střední školy ekonomický, to je prostě, od začátku je jasný, že je to celý špatně, já kdybych to chtěl připodobnit k něčemu fakt jednoduchýmu, tak bych řekl kdybychom tu znalkyni poslali na Bečvu, aby nám spočítala mrtvý ryby a ona šla na jinou řeku a nebo měla obě oči zavřený a do toho posudku to nenapsala, tak ta vypovídací hodnota je prostě stejná. Já vím, že to je triviální připodobnění, ale de facto je to to samý, někdo, kdo vám dosype do rovnice jakýkoli čísla, tak vždycky to bude nula, přidaná hodnota tam prostě nebude. Někdo může popsat stohy papíru a z toho žádná přidaná hodnota prostě nebude. Od začátku, když si stanovíte špatnou metodiku a špatný parametry, tak se nikdy nemůžete dobrat pravdy, nějakýmu rozumnýmu výsledku.

Hranice pekla

To je ta jedna rovina, která je jednoduchá a pokud já jsem tady prostě obyčejnej člověk, pro mě je to náročný, pokud si soud pozve soudního znalce, kterej předpokládám, že k tomu soudu pochopitelně chodí, je to jeho práce, prostě ten soudní znalec se sem pozve, aby poslouchal svědka, a při tom se žoviálně baví, já jsem si myslel, že vždycky to peklo má nějaký hranice, ale drzost prostě žádný hranice nemá. To ať se na mě nikdo nezlobí, to už není o tom, že někde něco zapomenete, mě to přijde prostě účelový a jestli jsem to zmiňoval v tom tweetu, některým, tak to prostě tak je. To je to, co jsem chtěl k těm mým tweetům. Na začátku když si to špatně stanovíte tu metodiku, tak se nikdy nemůžete dobrat něčeho, co by dávalo nějakej smysl.

Dále bych chtěl říct, že jednoznačně trvám na své výpovědi, kterou jsem tady učinil, ono koneckonců to, jak jsem popisoval celej ten zahraniční systém, jak jsem popisoval, jak to fungovalo, to souhlasí s Dbalýho deníkem, to souvisí s tím, co říkají ostatní obžalovaní ve Ventaně, to všechno na sebe navazuje, to je to, co říká pan Sitta, to dává ucelenou tu pravdu, můžete si o mě myslet co chcete, jasně, ale ta pravda a i díky tomu, že se tady provedly ty důkazy, tak si myslím, že je jednoznačná.

Tam se vyváděly peníze z DP, ale nejen z DP, kdybychom byli u soudu s Dr. Dbalým, tak bysme se mohli bavit o Homolce a bylo to i z ČEZu atd. Ty peníze se vyváděly, asi budu zmiňovat i Oleo, prostě vyváděly se z DP a pak se praly přes ten systém těch zahraničních firem, který byly účelový, prázdný, to bylo jenom proto, aby se ty peníze vypraly a aby se rozdělily mezi pana Rittiga, Dvořáka, záleželo, o jakej projekt se jednalo. To myslím, že se tady potvrdilo.

Oleo

Oleo Chemical oblíbené téma také, v Oleu se ukázalo, že část těch spoluobžalovaných jsou lháři, tuneláři atd., to se i odsoudilo, ta pravda, která se tam vyjevila, byla ale jenom částečná. To byla tak půlka. Já musím souhlasit s tím, že pan Jirounek s Urbánkem mají pravdu, že to nedává žádný smysl, aby si tunelovali vlastní firmu, no tam to bylo o tom, že tunelovali firmu a dostal to pan Kmeť, ta pravda celá je samozřejmě o tom, že oni platili výpalný, aby mohli dodávat do DP, nebo do Čepra, pak se ty peníze vypraly, skončily u těch lidí, který měli – pan Dvořák, pan Rittig, to už ten soud neodsoudil, ale když to vezmete z pohledu těch pánů, který tam byli odsouzený z toho Olea, tak to úplně smysl nedává. A nevím, jestli je to úplně spravedlivý, když se to takhle udělá, ale jednoznačně se tam prokázalo, že pan Kmeť je lhář a tunelář, což doufám, že bude výsledek i tady, protože je to pravda a nemyslím to nijak osobně.

Nemám dobrou paměť

Chtěl bych zmínit, že to, co já jsem zde popisoval, celej ten zahraniční systém, to odpovídá a i ty dokumenty, který jsem předal soudu, to naprosto odpovídá tomu co přišlo pochopitelně ze Švýcarska, co přišlo z Kypru, ty právní pomoci, ty bubliny, který jsou tam, který jsem předal, odpovídají těm bublinám, který se dostaly z těch bank, který jsem já tam posílal, pochopitelně, ty dokumenty a všechno, já si za tím stojí, neřekl bych nic jinak, pochopitelně jsem vždycky nervózní, pak já nevím, jestli to bylo tady nebo to bylo jinde, pak se řeší, jestli já si pamatuju veškerý transakce a jestli jsem si to pamatoval, tak si nepamatuju, kdo měl jakej svetr, na druhým jednání, já vždycky jsem se snažil, když jdu k tomu soudu, tak jsem se snažil jakoby připravit, maximálně co se týče těch faktickej věcí, měl jsem podklady, jo, takže vždycky jsem si to oživoval, druhá věc je moje paměť, jako taková, i když paměť působí selektivně, já nemám dobrou paměť, zase jsou na druhou stranu informace, věci, který se vám zarejou do paměti, prostě že Ivoš sejme Šenara, když tohle Amun Re nedotáhne, to si budete pamatovat i kdyby vás budili, zase jsou věci, který si prostě nepamatujete, to prostě zhodnotíte vy, pochopitelně, jenom jsem chtěl aby to zaznělo.

Další věc, pan Fišer a jeho táta Dvořák. Já jsem o tom nikdy nemluvil ani v jednom řízení, pak odvolací soud, senát říkal hele ono je potřeba to přezkoumat, jestli Kubiska když řekl táta Dvořák, tak náhodou nekecal, ale prosím vás z tý podstaty tý věci, já jsem o tom nemluvil, mluvil o tom Martin Fišer, Petr Eliáš o tom taky mluvil, ale z podstaty tý věci, vy si nezaplatíte prostě strukturu, kde máte 10, 20, 50 zahraničních společností různých offshorů a pod tím dalších třeba stovky českej společností, což vás vyjde na desítky, stovky milionů, celá ta struktura vás může vyjít, že jo, ale vy si to nezaplatíte proto, abyste si napsal na sebe 10 bytů přece ve Špindlu na tátu, rozumíte mi?

Tam je iluzorní ta myšlenka toho, že když se řekne akce „táta Dvořák“, tak že vy půjdete na LV a budete zkoumat, jestli jeden táta nebo druhej táta, že tam mají na LV napsaných těch 5 bytů, proto si tu strukturu neplatíte, proto si ty peníze nerozdělujete ani si je takhle neperete, proto si neplatíte ty drahý advokáty s hodinovkou, nebo si neplatíte pana Lojzu Kubisku, kterej tam někde datluje něco, proto to neděláte. Je iluzorní si myslet, že ty byty byly napsaný na pana Dvořáka nebo Bauera, nebo já nevím. To prostě, to neuděláte. Jediná výjimka tam byla, a to byla vila na Madeiře, to jo, tam to financování prostě a pochopitelně, že to nebyl dobrej nápad. A nebo u pana Dbalýho se to dělalo tak, že pan Dbalý měl tu strukturu napsanou na sebe jako starej pan Dbalý, protože když pak dojde k dědickými řízení, tak se pak už neřeší jako kde se to vzalo, to je logický.

Motivace

Motivace a důvody pana Kubisky, proč dělal to, co dělal, já už jsem to říkal, když jsem opouštěl Peskim, je to tak, že jsem prostě, ani by mě nenapadlo, že bych tady mohl dobrovolně stát, pak byly nějaký životní události, který mě přiměly přemýšlet jinak, já jsem to říkal, hlavně narození mý dcery, (není rozumět) měl jsem nějaký osobní zážitky, který mě vedly začít přemýšlet jinak (obžalovaný v průběhu výpovědi bouchá do řečniště) i když jsem odcházel, nesouhlasil jsem s tím, nechtěl jsem se na tom podílet, šel jsem do big fóru, sice peníze mi klesly, ale byla to prestižní věc, prostě asistent auditora, každý kdo vystuduje ekonomku tam chce jít, takže já jsem byl rád, že to takhle dopadlo a jsem rád za tu zkušenost jakoukoli, já na to nekoukám nějak negativně, ale prostě rozhodl jsem se k tomu, že s tím začnu něco dělat.

Což bylo nějaký čas pochopitelně, což zabralo nějakej čas a teď co – myslím, že je to pěkně vidět v tý Ventaně, i u toho Dbalýho, prostě se zakešujeme policajty, státní zástupce, já když jsem dělal v Peskimu nějaká Máchová, Gáborík, Nevťa, já ty lidi neznám, já věděl pan JUDr. Rampula jo a věděl jsem, že ta skupina ty páky má, aby si byla schopná zajistit tu beztrestnost v OČTŘ, nevěděl jsem tyhle konkrétní jména Nevťa a tak dále.

Myšlenkovej tryskáč

Ale jít na policii, podat to jako že tady máte 10 deka bublin a pojďme s tím něco dělat, v tý situaci, kdy jsem to už věděl, tak jako možná jsem naivní v určitých věcech, žádnej myšlenkovej tryskáč, ale nejsem blázen, takže já jsem šel nejdříve na Fond, na kolik to bylo vhodný nebylo vhodný, no tak dobrý. A uplynul další čas, pan Kubiska se rozmejšlel, co tak asi mohl dělat, když si to představíte – přijdete za svojí ženou, máte dvě děti a řeknete jí – tak miláčku já jsem před 4 lety dělal v nějaký firmě, myslím si, že jsem se tam podílel na trestné činnosti, tuneloval jsem tam dopravní podnik, no a tak s tím asi budeme něco dělat ne?

Ohrožení rodiny

Takže to nevíte, jestli půjdete do policejní ochrany, ale tak víte, že ty kluci nějaký páky mají, že to může znamenat ohrožení vaší rodiny i s dětma, jako fyzický, ale nemusí, to se nepotvrdilo, zatím jsem tady. Ale minimálně reálný a jasný je to ekonomický ohrožení tý rodině, takže tady máte tu hypotéku, kterou tam tlačíte na ten byt, manželku na mateřský, dvě děti, v J&T berete 55, třináctej, čtrnáctej, jste tam pěkně uklizenej v teplíčku a vy manželce řeknete, že si zlikvidujete tu kariéru ve financích, kdo by chtěl řešit nějakýho Lojzu a jeho problémy, když vám má dělat čísla to je logický, takže si zlikvidujete tu kariéru, kterou máte, přijdete o ten příjem, kdyby neumřela mamka, tak jsem skladník v Amazonu, to nechci nějak jakoby, ale tak to prostě je.

Jediný kamarád, co zbyl

Takže takhle to řeknete tý manželce na ¾ roku se možná odstěhuješ někam s dětma do izolace, nikoho neuvidíš, a děláme to pro dobrou věc, takže můžeš bejt ráda. Ekonomicky vás to de facto, a to se nebavím o právnících, já říkám z legrace, můj advokát, je můj nejdražší kamarád, jediný, který mi zbyl, jo, ale zlatej. Ale to je taky ta úvaha kterou řešíte, tak přijdete takhle za tou svojí ženou a ta vám řekne jo tak skvělý proč jsi to neudělal dřív. Jsou lidi, který by na takovouhle úvahu na to přesvědčování manželky a rodiny, tak by je to třeba stálo dvě reinkarnace, potřebovali by na to 2, nebo 3 životy, já se omlouvám, nebylo to prostě jednoduchý, nebylo to během 2, 3 dnů, já jsem o tom mluvil i s lidma normálně, dělám s lidma tak na vás koukaj, že jste si 3, 4 roky rozmejšlel něco, pochopitelně, takže já vím, jak to vypadá, to ty lidi, to je skoro neuvěřitelný, že takovouhle věc děláte, že jste asi někde upadl ze stromu. Takže ty na to koukaj, ale když se do toho vžijete, že něco takovýho, proto já to takhle, omlouvám se za ten způsob, prostě to takhle prezentuju a máte to tý ženě vysvětlit, aby vás nekopla do prdele – pardon – a ještě přitom prodáte, to je taky dobrý téma oblíbený, Kubiska a jeho miliony, že, no tak já nějaký zázemí sociální mám, mám rodinu, střední třída a tak, pořídili jsme si byt v Rudný u Prahy a pak jsme ho prostě s půl milionovou ztrátou, protože jsme museli jít do policejní ochrany, tak jsme ho prodávali, tak manželka byla taky velice happy, ale mi jsme na to měli našetříno, takže když jsme ho prodali, tak jsme z toho získali nějaký peníze, takže to jsou taky nějaký navýšení, co se taky někde řešily, že jo. Já se omlouvám, umřela mi mamka, tak z dědickýho řízení, z klučíka z Amazonu je prostě podnikatel na Vysočině. Teď nevím, co jsem.

Kradlo se i v neděli

Každopádně to, co jsem říkal, a to že ta skupina měla vliv na ty OČTŘ prostě je pravda a to se tady taky prokázalo. Já bych chtěl, aby zaznělo to, že já toho nelituju, snažil jsem se udělat, podílel jsem se na tom, tuneloval jsem tam s nima ten DP a další firmy, tam se kradlo, že se ani neděle nedržela a já jsem se na tom podílel, tak to je. A prostě snažil jsem se to odčinit a snažím se to odčinit, to že v tom byly nějaký prodlevy, to že si nepamatuju, kdo měl mikinu na třetím jednání, oukej, ale já jsem se snažil udělat maximum pro to, abych to odčinil.

Láska k vlasti

Tu mojí vinu, prostě já jí přiznávám od začátku, to není o tom, že by mě někde někdo skřípnul a pan Kubiska si najednou vzpomněl. Já to říkám od začátku naprosto jasně, dělám to dobrovolně, dělám to z lásky k vlasti a prostě. Byl jsem po škole, měl jsem o tom kulový tušení, a když jsem to zjistil, tak jsem to dělat nechtěl, ale je potřeba s tím něco dělat a na tom já trvám a trvám si na tom, co jsem vypověděl, myslím si, že se to doposledka potvrdilo, všechno, co jsem řekl, že byla pravda.

Jana Šádková – hodná holka, kámoška, jasně, dostal jsem jí do problémů svým způsobem, protože já nenesu zodpovědnost za činy, který činí někdo jinej, jestliže. Jo to Oleo jsem zapomněl, proboha prosím, když máme fiktivní služby a máme ještě fiktivní fakturantku, to já nevím, co bysme tady museli mít lepšího, to prostě nejde, to se nezlobte, když ten podpis je nějaký fiktivní osoby, to se prostě už nedá asi. Ale ke vztahu k Janě Šádkový, přirozeně, skupina funguje tak, že každý má nějakou svoji roli, já když jsem dělal u Šachtů, tak mojí úlohou bylo prát ty prachy, mojí úlohou bylo starat se o ten systém, proto je to taky o tom, že já neměl úplný to povědomí o tý zdrojový trestný činnosti, o těch českých věcech, to zase měla Jana, že jo, jako česká účetní.

Ale je to pochopitelně rozdělený, ano mozek David Michal, kterej se to celý staral a pak to pozadí, ty beneficienti Ivo Rittig, Ing. Martin Dvořák, každej tam měl, to je takový soukolí, každej máte nějakou funkci, já jsem malý kolečko, Janča třeba byla větší. Ale to není tak, že začne tady soud a ono se to teďka rozřízne, teď se ty kolečka rozutekly, nebo já jsem malý kolečko se rozuteklo, jedno z toho uteklo, ale to ostatní soukolí zůstalo v pohodě celý, celistvý.

Takže máme tady lidi, který z nějakýho důvodu budou sledovat můj twiter, máme tady lidi, který z nějakýho důvodu, jako jedinej člen tý skupiny bude hrát chudáka, bude to prezentovat v médiích a já jí to nemám nějak za zlý. To je, ona si to zvolila, na druhou stranu já chápu, dělá pro Šachtu, je v tom prostředí, každej musíme mít na plíny, já taky potřebuju na plíny, já to nechci nějak hodnotit, je to její volba, někdo tady z těch lidí spojuje, nikdo nechce do kriminálu, že jo.

Přemejšlí 3 roky

Ale pak tam máte tu druhou stránku, takže tady byly ve 2014, nějakým roce, nejsem schopen to identifikovat, dvě schůzky, jedna s panem Kubiskou, jedna s advokátem, u obou dvou byla policie, teď je ta druhá věc, to je ten obhájce, kterej dva roky přemejšlí, jestli je to v pořádku nebo není. Já tomu rozumím, vytáhne se to u soudu, udělá se komedie, je to ve všech médiích, dobrý, fajn, no ale co ty dva roky mezitím, jo Kubiska tady tři roky přemejšlej, je to asi debil, ale tady máme nějakou profesní něco, jo, to prostě, to ukazuje jasně na tu účelovost, to je jednom komedie u soudu a nazdar. Tak jasně, chápu Janu, ale prostě to je strašný. Tak to jsem asi vyčerpal tohle.

Já jsem to nechtěl nějak číst, já bych to asi úplně nedal, já tady stojím možná naposledy, ale stojím tady pod tím naším znakem tý státnosti, že jo a tam ještě bývá takovej nápis, tam je napsáno pravda vítězí, možná, že jsem nějakej patetickej, nebo jsem upadl někde zase, prosím pěkně tam není napsáno Janča má ráda kabelky z Pařížský, jo já jsem to tam nikde nečet, tam není napsáno, že by 10 estébáků před panelákem venčilo pejsky, jo to prostě, to ať se na mě nikdo nezlobí, to tam není, není tam ani to, já mám hypotéku, tak mám strach, nebo manželku mám náročnou, tak se na to vydlábnu, to tam prostě není.

Já jsem to tam nečetl, pravda vítězí, já si myslím tady je nějaký řízení ta společnost si prostě neplatí milion lidí v paneláku proto, aby to bylo jako napůl, abychom si řekli, že jakože se vlk nažere a koza zůstane celá, tak to není, je základ společnosti pravda a spravedlnost tak to prostě je. Ať se na mě nikdo nezlobí, jako proto jsme tady, nejsme tady proto, abychom si tady jenom tak povídali, ta přidaná hodnota, kdybychom chtěli říct, necháme to, prostě se na to vydlábnem, tak to můžeme jít mydlit do agrostroje, ta přidaná hodnota pro tu společnost jako bude větší, to ať se na mě nikdo nezlobí, já nechci, aby to znělo nějak drze, ale asi jsem drzej, se omlouvám, ale prostě tak to je, ta spravedlnost a pravda, na tom je založená naše společnost. Tak před 89 se to asi hrálo trochu jinak, v těch lidech to jako je, nepředěláte estébáky úplně, nebo ty nomenklaturní kádry, jak Franta znal Lojzu, to tam taky není napsáno, Franta zná Lojzu a jeho vnuka, to tam šoupne, že jo no tak dobrý.

Apel na svědomí

Ale ten výsledek, ta pravda, já vás prosím, já jsem věděl, že když se na to vydlábnu, tak na tý smrtelný posteli mi bude houby platný (obžalovaný po dobu přednesu závěrečné řeči tluče rukou do řečniště), jestli mám 10,50 nebo 11,50 , že mi to bude celej život trápit a na tý smrtelný posteli dám cokoli za to, abych to mohl vrátit a nevykašlat se na to, já jsem za to rád, já to všechno beru, vybral jsem si to, jo, ale já vás prosím ať ta pravda je celá ať ta spravedlnost tady je, ať to všichni vidí, nejen kvůli mně, ale kvůli celýmu národu by to mělo bejt a prosím vás za to kvůli vašemu vlastnímu svědomí, prostě nikdo neví, jestli tady zejtra bude nebo nebude, každej máme jen jedinej život, nebo jestli někdo věří na reinkarnaci, já jsem se vždycky snažil, aby to za něco stálo, tak ať to za něco stojí. Děkuju.

Obžalovaný Ing. Jaroslav Kubiska nevyužívá práva posledního slova.

 
error: Alert: Content selection is disabled!!